1 maj 2021

Även i år kommer 1 maj att firas digitalt både nationellt och lokalt i Enköping!

Ett centralt arrangemang kommer att ske den 1 maj och tiden för det centrala arrangemanget är nu bekräftat till 10:30 – 11:30.

– Parollen när arbetarrörelsen samlas för årets 1 maj är ”Välfärden först”. När vi bygger samhället starkare efter pandemin sätter vi välfärden först i alla lägen. Det är vad valet nästa år kommer handla om, och där tar vi avstamp 1 maj, säger Lena Rådström Baastad, partisekreterare Socialdemokraterna.

– Även om vi i år inte kan samla tusentals människor på gator och torg, kommer årets firande inte bli mindre för det. Tillsammans med LO kommer vi Socialdemokrater ha ett nationellt firande med en digital sändning, samtidigt som man lokalt runt om i hela landet kommer ha flera lokala digitala arrangemang. Vi följer pandemiläget och samlar arbetarrörelsen digitalt istället för fysiskt, fortsätter Lena Rådström Baastad.

Vi kommer att presentera länk till arrangemanget och fullständigt program när det är helt klart, både här på vår lokala hemsida och på vår nationella hemsida.

LOKALT I ENKÖPING

I direkt anslutning till det centrala arrangemanget kommer vi lokalt att erbjuda ett Zoom-möte klockan 11:30, där vi tillsammans reflekterar kring vad som förmedlats.

Förslag på diskussionsämnen:

• Vilket budskap förmedlar statsministern?
  • Hur kan vi nyttja det lokalt?
  • Vad tycker vi saknas?

För dig som är medlem skickas inloggningsuppgifter ut med vårt interna nyhetsbrev. Vill du bli medlem blir du det enkelt genom att klicka här!

Välkommen!