Biståndsminister Matilda Ernkrans besöker Enköping

Tisdagen den 2 augusti, med 39 dagar kvar till valet den 11 september, besöker biståndsminister Matilda Ernkrans (S) Enköping.

– Det blir en heldag full av aktiviteter, säger Matz Keijser ordförande för Socialdemokraterna i Enköping.

– Biståndsministern kommer att göra verksamhetsbesök på RIA – hela människan, Kvinnojouren och Lokalen på Kärrhöksgränd, berättar Matz Keijser. Även om biståndsministerns arbete mestadels fokuserar på ett globalt hälso- och jämlikhetsperspektiv känns det viktigt för oss att kunna visa på lokala verksamheter som står för praktiskt solidaritet nationellt.

Dessutom kommer det att genomföras en aktivitet på Stora Torget tillsammans med SSU och Enköpings Arbetarekommun. Det kommer också att hållas ett medlemsmöte, där det ges tillfälle att diskutera politik tillsammans med biståndsministern. Dagen avslutas med dörrknackning.

– Det har varit lite av politiskt stiltje under juli månad. Nu är det lite drygt 40 dagar kvar till valet och att få ett ministerbesök i början av valspurten är viktigt, menar Matz Keijser. Väljare kommer att få möjlighet att prata riks- och utrikespolitik med en av våra främsta företrädare.